Rotor MGL w znacznym stopniu przyczynia się do czułości nawijania i lekkości obrotu, dzięki czemu doskonale nadaje się do finezyjnych technik, w których wymagana jest dokładna kontrola przynęty.
- HAGANE GEAR - Precyzyjne kucie na zimno to kluczowy element obróbki metalu stosowany przez Shimano. Surowiec składowy nie jest poddawany mechanicznej obróbce, tylko jest kształtowany pod bardzo wysokim ciśnieniem, co nadaje mu idealną spoistość, co przekłada się na wytrzymałość i długowieczność elementu, a w tym przypadku - przekładni, która jest sercem każdego kołowrotka.
- MICROMODULE II - Jeszcze bardziej precyzyjnie wykończone i zaokrąglone, generują głądką pracę.
- XSHIP - Napęd X-Shipjest kombinacją wielu elementów, które działają wspólnie dla maksymalnej efektywności. Dzięki przesunięciu piniona w stronę zębatki głównej, więcej mocy jest przenoszone z rączki na rotor. Pinion jest z kolei wspierany dwoma łożyskami Shimano A-RB co skutkuje o wiele większą stabilnością pracy.
- SILENT DRIVE - Przeprojektowaliśmy aż 11 elementów kołowrotka by zagwarantować prawdziwie cichą pracę.
- MGL ROTOR - Zaprojektowany na nowo rotor Magnumlite ma niebywale płynne obroty. Dotychczas symetryczny rotor został całkowicie przeprojektowany i jest teraz asymetryczny. Mechanizm zbijania kabłąka, umieszczony dotychczas po tej samej stronie kabłąka co rolka prowadząca, został przeniesiony na drugą stronę, co spowodowało lepsze wyważenie i zredukowało bezwład rotacji aż o 14% !
- XPROTECT - Uszczelnienie X-Protect chroni mechanizmy kołowrotka przed dostępem wody z zewnątrz. Specjalne uszczelki znajdują się między innymi pomiędzy rotorem i korpusem, chroniąc mechanizmy kołowrotka od góry. W niektórych kołowrotkach uszczelki znaleźć można również w miejscach osadzenia korbki w korpusie a najlepsze modele - takie jak Stella SW, posiadają dodatkową uszczelkę w miejscu łączenia poszczególnych części korpusu.
- G FREE BODY - Technologia G-Free Body została opracowana, by przenieść środek ciężkości kołowrotka w stronę wędziska. Udało się to osiągnąć poprzez przesunięcie wałka napędowego o 19mm w górę. Dzięki temu, środek został przesunięty w stronę dłoni wędkarza, zapewniając lepszą egonomię i większą łatwość użycia, a co za tym idzie - mniejsze zmęczenie ręki.
- ARC SPOOL - Szpula AR-C zaprojektowana przez Shimano posiada opatentowany kształt, pozwalający lince ześlizgiwać się gładko podczas rzutu, co przekłada się na celność i odległość rzutów.
- LONG STROKE SPOOL - The long stroke spool has longer stroke compared to conventional spool designs. This longer stroke specification results in greater casting distance.
- CI4 PLUS - CI4+ to zaawansowana wersja oryginalnego CI4. Ten wysoce zaawansowany technologicznie materiał jest jednak 2,5-raza sztywniejszy niż CI4 i znaleźć go można jedynie w najdroższych, ultralekkich kołowrotkach z naszej oferty. CI4+ pozwala uzyskać również większą siłę holowania bez obaw o odkształcenie się elementów.
- S ARB - Łożyska S A-RB to niezwykle odporne na korozję, znane dobrze łożyska Shimano A-RB, wyposażone w dodatkową osłonę chroniącą przed dostępem piasku, soli czy kurzu.