Nowy morski kołowrotek
to idealne połączenie zaawansowanej technologicznie konstrukcji i przystępnej, jak na kołowrotek morski, ceny. Jest dostępny w szerokiej gamie modelowej, pozwalającej zastosować go w każdej odmianie wędkarstwa słonowodnego - od lekkich odmian spinningu z brzegu, po klasyczny Big Game lub łowienie GT i tuńczyków na środku oceanu. W jego wnętrzu znalazło się wiele rozwiązań oferowanych w naszych najbardziej prestiżowych kołowrotkach morskich, począwszy od mocnej, odkutej na zimno z jednego kawałka metalu, przekładni głównej Hagane Gear, wspartej przez łożyskowany napęd X-SHIP, gwarantujący płynną pracę pod obciążeniem, a na wzmocnionej, , odkuwanej na zimno aluminiowej obudowie kończąc. Nowością jest Infinity Drive, czyli system napędu oparty o specjalne tuleje, który wspiera wędkarza w efektywnym przełożeniu mocy z korby na mechanizm napędowy. Ponieważ Spheros SW to kołowrotek, który nie zna pojęcia kompromisu i z pewnością przyjdzie mu zmagać się z niejednym wyzwaniem stawianym przez naturę, wyposażyliśmy go w uszczelnioną obudowę, hamulec i rolkę w konstrukcji X-Protect, gwarantujące wysoką klasę odporności na działanie wody (klasa uszczelnienia IPX8). Dzięki połączeniu wszystkich tych technologii, Spheros SW oferuje dużą sztywność konstrukcji i ogromną moc, tak niezbędne do podjęcia równej walki z największymi gatunkami zamieszkującymi morza i oceany.
Technologie
Tworzenie precyzyjnych, metalowych elementów od dekad jest domeną marki Shimano. Wierzymy, że tylko dzięki precyzji i dokładności możemy nadać im prawdziwą długowieczność. Szlachetne metale, takie jak aluminium czy magnez, wymagają specjalnego traktowania, by po obróbce prezentować swe pierwotne właściwości. Dlatego właśnie nasza marka zrezygnowała z popularnej obróbki mechanicznej i procesu wykrawania w przypadku produkcji wielu kołowrotków. Większość elementów konceptu Hagane wymienionych poniżej jest tworzone poprzez odkuwanie w temperaturze pokojowej pod ogromnym naciskiem. Nie niszczy to właściwej, ultra mocnej struktury metalu, przez co każdy element naszego kołowrotka jest tak samo wytrzymały, jak jego metal w chwili wydobycia.
- Przekładnia HAGANE - Zębatka przekładni głównej to serce każdego kołowrotka. Dba ona o to, by siła zwijania była właściwie przekazywana na rotor i efektywnie wykorzystana podczas holu. W standardowych kołowrotkach, zębatki są odlewane ciśnieniowo bądź wykrawane. Oznacza to, że metal, z którego je zrobiono, został przetworzony, a jego właściwa struktura została przerwana. Tym samym, jego moc uległa znacznemu obniżeniu. Projektując odkuwaną na zimno zębatkę przekładni Hagane mieliśmy prosty cel - stworzyć przekładnię, która nie podda się pod największym przeciążeniem i przetrwa dzielnie długie lata. Osiągnęliśmy to, ponieważ struktura metalu w naszych zębatkach jest stała - poszczególne „włókna” są zaginane podczas wytłaczania, a nie przecinane jak w przypadku obróbki mechanicznej. Tym samym, nasze zębatki zużywają się o wiele wolniej i znoszą o wiele większe przeciążenia.
- Napęd X-Ship - Płynna praca kołowrotka - to powód, dla którego nasze produkty były i są od zawsze uważane za najlepsze na świecie. Nie osiągnęlibyśmy tego jednak gdyby nie precyzyjnie zaprojektowany system napędu kołowrotka. Wałek posuwu szpuli, zwany także wałkiem napędowym, to niewielki element o kształcie podłużnego walca, który napędza mechanizm kołowrotka za pośrednictwem niewielkich zębatek. Gdy kręcimy korbą, moc jest przekazywana z przekładni na pinion, a dalej na rotor. Każdy, kto choć przez moment interesował się tematem inżynierii kołowrotków wie, że jest to najbardziej newralgiczny punkt całej konstrukcji - to właśnie tutaj występuje największe tarcie i powstają największe przeciążenia. Ponieważ nasza przekładnia jest bardzo wytrzymała, byliśmy zmuszeni do zaprojektowania równie mocnego napędu kołowrotka, by cała wewnętrzna konstrukcja znosiła dzielnie codzienne wyzwania. Udało nam się to dzięki opracowaniu napędu X-Ship. X-Ship to napęd, w którym wałek został podparty z każdej strony na dwóch łożyskach, delikatnie amortyzujących go podczas pracy. Dzięki temu zmniejsza się tarcie, a moc jest lepiej przekazywana, ponieważ zębatki nie ulegają tak szybkiemu zużyciu. Co bardzo istotne, ponieważ praca dwóch metalowych elementów jest amortyzowana nie tylko smarem, ale również dwoma łożyskami, podczas kręcenia korbką nie czujemy tarcia. To właśnie sekret naszych najlepszych kołowrotków oferujących najprzyjemniejszą pracę podzespołów na rynku w sklepie wędkarskim BialaRyba.PL.
- HAGANE Body - Mechanizm kołowrotków Shimano, mimo swej dużej wytrzymałości, wciąż narażony jest na uszkodzenia mechaniczne, mogące powstać w wyniku upuszczenia kołowrotka lub ogromnej siły nacisku - na przykład podczas walki z ogromną rybą. Aby uniknąć takiej sytuacji, a przy tym dodatkowo wzmocnić całą konstrukcję kołowrotka, stworzyliśmy Hagane Body - metalowy korpus odkuwany z jednego kawałka metalu, który chroni elementy napędowe w ekstremalnych sytuacjach. Korpus Hagane Body znaleźć można wyłącznie w wyższych modelach kołowrotków z naszej oferty. W zależności od klasy kołowrotka, został on wykonany z aluminium lub magnezu. Poza wymienionymi już zaletami, oferuje on jeszcze jedną właściwość, którą docenią z pewnością profesjonaliści - za sprawą wyższej sztywności niż tworzywo grafitowe, korpus Hagane Body oferuje o wiele większy stopień przenoszenia drgań, a co za tym idzie, poprawia znacząco czucie zarówno prowadzonej przynęty, jak i holowanej ryby w sklepie wędkarskim BialaRyba.PL.
- AR-C Spool - Szpula AR-C zaprojektowana przez Shimano posiada opatentowany kształt, pozwalający lince ześlizgiwać się gładko podczas rzutu, co przekłada się na celność i odległość rzutów.
- (S) A-RB - Łożyska S A-RB to niezwykle odporne na korozję, znane dobrze łożyska Shimano A-RB, wyposażone w dodatkową osłonę chroniącą przed dostępem piasku, soli czy kurzu.
- CROSS CARBON DRAG - Hamulec ten wykorzystuje podkładki wykonane z carbonu, gwarantujące właściwe odprowadzanie ciepła i gładką pracę systemu.
- InfinityDrive - to mechanizm napędowy zaprojektowany przez Shimano, oferujący większą moc zwijania i lekkość pracy. Dzięki wsparciu piniona na dwóch dodatkowych łożyskach tolerujących większe tarcie i idealnemu spasowaniu elementów, napęd ten generuje dużą siłę zwijania przy mniejszej sile włożonej w korbę przez wędkarza. Opór stawiany przez korbę jest aż o 30% mniejszy, niż w przypadku standardowej konstrukcji X-SHIP w BialaRyba.PL